29 октября

    Скульптура Степана Рябченка на виставці «Море: see beyond the sea»

    Степан Рябченко, скульптура «Гуляюча хмара»

    Royal Design уважно стежить за найцікавішими культурними подіями в Україні, підтримуючи тих, хто творить сучасний художній ландшафт країни.

    Цього разу наша увага зосереджена на Львові, де у Zenyk Art Gallery відкрилася масштабна виставка «Море: see beyond the sea», що об’єднала сто десять робіт від шістдесяти п’яти українських та європейських митців.

    «Море: see beyond the sea»

    Серед них — знаковий твір українського художника й архітектора Степана Рябченка — «Walking Cloud».  Ця скульптура особливо точно відгукується темі експозиції, нагадуючи, що море — це не лише вода, а ще й рух, простір, подих повітря і гра світла.

    Степан Рябченко, скульптура «Гуляюча хмара»

    Море, яке прийшло до Львова

    Виставка розділена на дев’ять тематичних розділів, які розкривають море у різних сенсах — як явище природи, як метафору, як емоцію.
    «Море буденності», «Море самотності», «Море любові» — лише частина тематичних блоків, що запрошують глядача побачити безмежність цього образу.

    «Море: see beyond the sea»

    Львів, місто без свого моря, отримав його у символічному вигляді — у формі мистецтва, у відчутті, у спогадах і в снах.

    Юрій Єгоров. «Ранок», 152 × 128 см, полотно, олія, 1967

    (Одеський національний художній музей)

    Серед авторів — Іван Айвазовський, Архип Куїнджі, Киріяк Костанді та сучасні митці, які представляють різні покоління, стилі й підходи.
    І серед них — Степан Рябченко, чия робота додає до виставки подих сучасності та цифрової епохи.

    «Море: see beyond the sea»

    Проєкт «Море», створений у співпраці Zenyk Art Gallery та Одеського національного художнього музею, став справжнім діалогом між поколіннями. Тут поруч із класиками — Айвазовським, Куїнджі, Костанді — представлені роботи сучасних митців, серед яких і три покоління творчої родини Рябченків.

    Дідусь Степана, Сергій Рябченко, представлений полотнами з колекції музею, батько, Василь Рябченко, — масштабним живописом «Біля моря», а сам Степан — скульптурою «Гуляюча хмара».

    Василь Рябченко. "Біля моря", 145 × 120 см, полотно, олія, 2017

    ____________________

    «Гуляюча хмара — це перший крок кожного назустріч своїй мрії»

    Степан Рябченко 

    ______________________________

     «Гуляюча хмара»

    Royal Design вже не перший рік спостерігає за творчістю цього талановитого українського митця, і з особливою радістю розповідає про його нову появу у виставковому просторі.

    Степан Рябченко, скульптура «Гуляюча хмара»

    Його «Гуляюча хмара» — це образ хмаринки, що ніби ходить і має власну форму, масу та присутність. У ній поєднані легкість і рух із матеріальністю та ефемерністю. Вперше Степан Рябченко створив концепт Гуляючої Хмари у 2013 році як проєкт монументальної скульптури, взявши за основу свою цифрову роботу «Перший крок» (2012). Через два роки він утілив цей образ у фарфорі та кераміці, а у 2021 році — у бронзі та мармурі. Саме мармурову версію ми можемо спостерігати сьогодні в стінах галереї.

    «Гуляюча хмара»

    У контексті виставки «Море: see beyond the sea» ця робота сприймається як метафора моря, але не водного, а повітряного — як хмарна форма, рух, світлова атмосфера.
    Хмара — це алегорія, щось, що існує поміж води та неба, в порожнечі й у формі водночас.

    «Море: see beyond the sea»

    Міні-символ нового погляду

    «Море: see beyond the sea»

    «Walking Cloud» Степана Рябченка — це не просто скульптура.
    Це міні-символ нового способу бачити світ — легкого, рухомого, але водночас матеріального.

    «Море: see beyond the sea»

    У виставці, де море стає метафорою пам’яті, любові та руху, робота Рябченка нагадує: краса і сенс можуть народжуватися не лише з глибини води, а й з повітря, що рухається над нею.

    Роботи Івана Айвазовського з колекції Одеського національного художнього музею

    Источник:

    Еще из раздела
    Еще из раздела
    Новое на сайте
    Share