21 мая

    Синергія: мистецтво та мода

    Нові тенденції та тренди у фешн індустрії навіяні забутими творами мистецтва. Багато дизайнерів та кутюр‘є надихалися всесвітньо відомими мистецькими творами, а також створювали колаборації з митцями. 

     

     

    Перша відома колаборація відбулася у 1937 році, між Ельзою Скіапареллі та Сальвадором Далі. Хочу відзначити що, поряд з Коко Шанель, яка була для неї найбільшою суперницею, Ельзу Скіапареллі вважають однією з найвидатніших фігур у моді за часів двух світових війн.

    Завдяки дружбі з митцем вона створила незвичний для свого часу одяг. Біла сукня з намальованим омаром, була створена за мотивом телефону Сальвадора Далі 1936 року. 

     

     

    У 2012 році темою щорічного захода Мет Гала (The Met Gala) «Бал Інституту костюма музею Метрополітен» була: «Скіапареллі та Прада: Неможливі розмови». Це була вражаюча спорідненість між Ельзою Скіапареллі та Міуччією Прада, двома італійськими дизайнерами різних епох. 

    Міучча Прада створила структурну на вигляд сукню з бісерним омаром на боці для Анни Вінтур. Своєрідне визнання геніальності та впливу Ельзи Скіапареллі. 

    Багато зірок Голлівуда відвідали Бал Метрополітену, а також сама виставка, яка тривала пару місяців, вражає. 

    На весну 2017 року, тодішній креативний директор Будинку Скіапареллі Бертран Гайон спроектував колекцію кутюр. Знакова сукня, за старим мотивом, була створена до 80-річчя оригінального одягу. 

    Французький модельєр Ів Сен-Лоран мав пристрасть до живопису, яка змусила його та П'єра Берге зібрати справді неймовірну колекцію мистецтв.

    Французький модельєр Ів Сен-Лоран мав пристрасть до живопису, яка змусила його та П'єра Берге зібрати справді неймовірну колекцію мистецтв.  Кутюр’є також висловлював своє захоплення митцями через різноманітний одяг, який він створював для того, щоб їх вшанувати. Сен-Лоран підтримував цей "діалог з мистецтвом" протягом усієї своєї кар'єри. 

    Наприклад, частина колекції 1965 року, в якій Ів Сен-Лоран віддав шану декільком різним художникам, мондріанівське плаття привернуло стільки уваги, що колекція отримала назву "Колекція Мондріана".  Концептуальна конструкція одягу відображає рух: неприхований, абстрактний і простий.

    Популярність сукні була шалена, Сен-Лоран став першим дизайнером, який створив візерунок сукні від кутюр, доступного для продажу у всьому світі. Визнання модного принта, це причина чому зараз існує так багато мондріанівських суконь, зроблених не в паризькому ательє Сен-Лорана, а в жіночих будинках, з тканини, яку вони мають у себе. 

    Саме ця колекція залишається такою визначальною. Це своєрідне твердження, що сукня може мати інтелектуальне значення та його можна обговорювати як мистецтво.

    Ів Сен-Лоран знову проявив свою пристрасть до мистецтва у 1988 році, коли представив у новій колекції одягу два жакети, натхненні відомими картинами Ван Гога: «Соняшники» та «Іриси».

    «I do not collect, I pile up. These are natural impulses. I'm lucky: I have often found the most beautiful objects on my way, by night, in front of a gallery window».

     

    Трохи менш відомими є сукні колекції Ів Сен-Лорана осінь-зима 1966/67. Колекція була натхненна поп-артом, зокрема роботами художника Тома Вессельмана. 

    Ів Сен-Лоран виявив повагу до Пабло Пікассо та створив вечірню сукню за мотивами картин митця (осінь-зима 1979/80).

    У колекції осінь-зима 1981 року Ів Сен-Лоран віддав данину поваги художнику Анрі Матіссу. 

    Треба відмітити співпрацю Клода Лаланна з Ів Сен-Лораном. Для коллекції осінь/зима 1969 року Лаланн здійснила серію відбитків на тілі моделі Верушки. Моделі були одягнені у шифонові сукні, синього та чорного кольорів. Скульпторка також зробила коллекцію ювелірних прикрас з гальванічної міді для бренду.

    Міучча Прада, відома на весь світ не тільки як кутюр‘є, але й як коллекціонер та прихильник мистецтва. Вона зробила себе царювальною королевою контрінтуїтивів.  І це стосується стільки ж шоу-показів, скільки ж її колекцій узагалом. 

    Photography: Attilio Maranzano

    Для своєї колекції жіночого одягу весна-літо 2014, Прада не лише зблизила два підходи у святкуванні жіночої форми та кольору, вона поеднала всю колекцію: одяг, фон, зачіски, взуття і мистецтво. Над подіумом працювали шість художників: чотири муралісти (Грегор Майлз, Ель-Мак, Габріель Спектр, Меса та Стінффіш) та два ілюстратори (Жанна Деталанте та П'єр Морнет). Сама ж колекція одягу нагадує ці ж самі мурали. 

    1 жовтня 2005 року скандинавські художники Майкл Елмгрейн та Інгар Драгсет звели скульптурну, не функціонуючу копію розкішного бутика Прада, на краю самотнього західного техаського шосе. Схожий на справжній бутик, на ньому є впізнаваний логотипи, а також цілком можливо побачити скрізь скляну вітрину, ряди взуття та сумки, така своєрідна оформлена коллекція яка лежить на освітлених полицях. Незважаючи на критику бренду, захоплена Міучча Прада пожертвувала взуття та сумочки з колекції осінь-зима 2005 року.

    У 2013 році техаський департамент транспорту погрожував знесенням Пради Марфи, визнавши її незаконною придорожньою рекламою, але скульптура отримала право залишитися після того, як Ballroom Marfa надала їй статус музейного експоната. 

    Табличку «Прада Марфа» ви могли побачити у телесеріалі «Пліткарка» («Gossip Girl») який транслювався на телеканалі The CW з 2007 по 2012 рік. Він був показаний майже у кожному епізоді, біля входу в пентхаус родини Ван дер Вудсен. 

    Американська співачка Бейонсе у 2014 році сфотографувалася у прижку біля цієї інсталяції, ще більше привертаючи увагу до мистецького твору. 

    Міучча Прада запросила Крістофа Чеміна, відносно невідомого французького художника з Берліну, як свого основного співавтора для колекції осінь-зима 2016 року Одяг-твори мають тематику європейської міфології та історії мистецтва, поєднуючи символіку грецьких богів та богинь із натюрмортами в стилі Джотто, а також уявний фільм-плакат «Неможливе справжнє кохання», натхненний Фассбіндером, і дистопічну фантазію Ноєвого ковчега.

    Співпраця між брендом Прада та тайваньсько-американським художником Джеймсом Джином відбувалася два рази: подіумна колекція весна-літо 2008 року та курортна колекція 2018 року. У перший колаборації митець створив приголомшливі ескізи, казковий світ, де поміж квітів панують феї. Цей світ прикрашає колекцію жіночих сумок, а також митець створив фон для спеціально вибраних бутіков бренду по всьому світу. Серед створених творів була величезна сцена з шпалерами в довжину 200 футів для бутіку в Беверлі-Хіллз та магазинів Сохо.

    Через 10 років була створена ще одна колабоарція з митцем. Цього разу тематикою були грайливі мотиви кроликів та лілій, виконані на різних атрибутах бренду. 

    Міучча Прада: «Якість - це точка відліку, а не точка призначення». 

    Коллаборація між брендом Прада та Деміеном Херстом "Ентомологія", це неймовірно ексклюзивна колекція з двадцяти сумок, яка була створена для проекту ROTA (Reach Out to Asia) у 2013 році. Цей проект - своєрідне продовження серії Херста "Ентомологія", над яким він працює з 2009 роком. Нещодавно за її мотивами художник створив колекцію шовкових хустинок для бренду Олександр МакКвін.

    Прада об'єдналася зі шведською художницею Лізелоттою Уоткінс, щоб створити «Prada Velvet» для колекції бренду осінь 2017 року. Художниця відома своїми ілюстраціями стильних та впевнених у собі жінок і для цього проекту Уоткінс звернула своє художнє око на стиль кубізм, в результаті чого сумка стала сміливою та сучасною.  Крім того, на оксамиті була використана нова техніка, яка називається «Сльози Apache» («Apache Tears»), щоб створити тривимірний і trompe-l’oeil ефект, так що жінки можуть мати свої власні твори мистецтва на плечі.

    Як сказала Міучча Прада: «Якість - це точка відліку, а не точка призначення». Мистецтво розбавляє та надає нове дихання у сфері моди. Твори мистецтва сприяють новій хвилі, яка приваблює покупців. Отож захоплюйтесь мистецтвом, так само як ви обожнюєте бренди. 

    Источник:

    Новое на сайте
    Share