1 июня

    Проект року: пішохідний міст над Володимирською гіркою

    Останні півроку в медіа-просторі однією з топових новин була тема про будівництво нового пішохідно-велосипедного мосту над Володимирським узвозом в Києві, що знаходиться в центрі столиці між Володимирською гіркою та Аркою дружби народів. За цей період характер новин про новий міст був різноманітний, адже риторика соціуму змінювалась зі швидкістю світла. Спочатку всі захоплювались новим проектом анонсованим мером Києва, потім почалась серія скандальних заяв та звинувачень в тому, що міст зіпсує архітектурний ансамбль столиці, що викликало занепокоєння в представників ЮНЕСКО. 

    За декілька днів до відкриття мосту жителі столиці знову почали позитивно відгукуватись про міст, завдяки швидкості робіт на ньому, а після відкриття радість переросла в занепокоєння через пошкоджене скло. Буквально кожного дня в новинах тільки й говорили про проблеми мосту, але ніхто особливо не розказував про його особливості, як про новий туристичний об’єкт столиці. А дарма. Адже проект насправді цікавий, вартий уваги і має право на існування. Ми вирішили ближче познайомити вас з новим пішохідним мостом, який в народі вже отримав назву “міст Кличка”.

    Ідея звести міст між двома визначними пагорбами Києва була озвучена більше 100 років тому, після встановлення пам’ятника Володимиру у 1853 році. У 1950-х роках з’явилися перші креслення проекту мосту, але весь цей час за такий сміливий проект ніхто не взявся. В 2000-х роках проект був винесений на розгляд архітектурно-містобудівної ради. В травні 2013 року питання про зведення мосту знову стало актуальним і навіть був обраний проект будівництва, який презентувала компанія з Швейцарії "Leuppi & Schafroth Architekten", але в результаті зведення мосту “завмерло”. В квітні 2017 році нинішня команда КМДА відновила реалізацію проекту і згодом заявила, що мосту в Києві бути. Наприкінці 2018 року розпочалось активне будування, яке тривало 5 місяців. А вже 25 травня 2019 року міст офіційно був відкритий мером Києва Віталієм Кличком.

    Але, перед тим як починати будівні роботи, на місці нового мосту активно працювали екологи, геологи та археологи. З листопада місяця на всій ділянці зведення мосту тривали археологічні дослідження, після того як були виявлені фрагменти кераміки. Спеціалісти провели розкопки в шарах ґрунту, які датовані Х-ХІХ століттям. В результаті досліджень будівельного майданчику важливих артефактів виявлено не було, що дало “зелене світло” для будівництва мосту. Через будівельні роботи на Володимирському спуску було обмежено рух транспорту, зменшивши кількість смуг для проїзду автомобілів. Оскільки об’єкт розташовано в зоні охорони метрополітену, деякі роботи виконувались виключно в нічний час, коли не ходять потяги в підземці.

    Варто зазначити, що міст став частиною великого туристичного маршруту Києва, який починається з Пейзажної алеї, проходить через Алею художників, що на Андріївському узвозі, далі він простягається через новозбудований міст до Арки дружби народів та завершується біля Києво-Печерської Лаври.

    Що стосується самого мосту. Довжина пішохідного мосту складає 212 метрів, основа якого складається металоконструкції вагою 460 тонн, нержавіючої сталі, бетону, скла та литого асфальту. Особливість мосту в тому, що він вигнутий, завдяки цьому відкривається кращий кут огляду пейзажів Києва. Досягнути ефекту ламаної форма вийшло завдяки з’єднанню трьох прольотів, які міцно стоять на чотирьох опорах різної висоти. Саме дві проміжні опори і змінюють напрям мосту. Їхня висота складає 32 і 22 метри. Довжина центрального прольоту мосту складає 63 метри, а його вага 125 тонн. Підняття цього прольоту було найважчим і найдовшим, адже для того, щоб з’єднати його з двома іншими частинами мосту, потрібна була неймовірна точність. Саме тому підйом центрально частини тривав три доби. Над зведенням мосту працювали більше ста будівельників та фахівців, що виготовляли необхідні матеріали.

    Практично всі матеріал, що використовувались в будівництві, виготовлені в Україні. Навіть славнозвісне скло, яке було пошкоджене “експериментаторами на міцність”, також українське. Площа скляних панелей складає 70 квадратних метрів і вони покриті захисними скляними панелями. Варто зазначити, що одіозна історія з розбитим склом, ніякого відношення немає до основних скляних панелей, адже пошкоджені були тільки захисні панелі. Скляні плити міцні, адже витримують навантаження до 1150 кг. Для розмітки пішохідних та велосипедних зон було використано 1636 квадратних метрів кольорового гусасфальту. Що стосується іноземних деталей, то для мосту з Німеччини були привезені деформаційні шви та ванти мосту. Також на мосту вам бути ліфт для маломобільних груп населення, хоча в затвердженій проектній документації про ліфт згадки немає. 

    Загальна сума витрачена на всі роботи складає близько 400 мільйонів гривень. З них тільки на будівництво мосту було витрачено 275 мільйонів гривень. Решта грошей пішла на укріплення схилів Володимирської гірки та схилів поряд із Аркою дружби народів. Для укріплення було встановлено майже 400 буронабивних паль та 4 підпірні стіни, які коштували 55 мільйонів гривень. Також на Володимирській гірці біля пам’ятника «Володимиру Великому» облаштували фонтан – за стилем він відтворений, як фонтан сторічної давнини, його вартість складає майже 90 мільйонів гривень. Окрім цього було здійснено реконструкцію парку «Хрещатий», що біля Арки Дружби народів. Там облаштували нові тротуари, лави, урни для сміття, частково замінили ліхтарі.

    Думки українців щодо нового пішохідного мосту розділялися - оптимісти вірили в цей проект, скептики вважали, що він не буде реалізований в такий рекордний для України час. Але, незважаючи на різні думки, проект зданий в експлуатацію вчасно. 25 травня ввечері на відкриття мосту прийшло декілька тисяч людей, які з першого погляду практично закохались в нього. І, що найголовніше, “скляний міст” вже став улюбленим місцем киян та гостей міста, адже на ньому щодня збирається неймовірна кількість людей, що не може не радувати.

    Якщо ви надумали відвідати міст, плануйте свій візит ввечері або ближче до заходу сонця, адже саме в цей період з мосту відкриваються найгарніші пейзажі. Також в вечірній час вмикається LED-освітлення, як на ліхтарях, так і на поруччях мосту, що надає “новоспеченому” туристичному об’єкту неабиякої особливості та романтики. І будь-ласка, не перевіряйте на міцніть скляні панелі мосту, адже вас знімають камери спостереження за якими слідкує поліція. Пам’ятайте, скло дійсно міцне і витримає всіх, хто на нього ставатиме.

    Источник:

    Фото: Сергій Бумер, Андрій Баштовий, прес-служба Віталія Кличка
    Новое на сайте
    Share