21 апреля

    Мистецтво у часи пандемії, або забуте через коронавірус

    Рафаель

    500-річчя з дня смерті італійського майстра Ренесансу Рафаеля відзначається мегавиставкою у Римі.

    Виставка, яка мала відбуватися з 5 березня по 2 червня, застрахована на 4 мільярди євро (4,5 мільярда доларів), а також було продано понад 60 000 квитків заздалегідь, що є рекордною кількістю для музею Скудері-дель-Квірінале (Scuderie del Quirinale).

    Італійські куратори зібрали вперше понад 120 шедеврів Рафаеля, а також численні твори художників, на творчість яких значно вплинув всесвітньо відомий художник епохи Відродження.

    Виставка починається зі смерті Рафаеля в Римі у 1520 році та  повертається назад у часі, щоб представити роботи та життя художника аж до його народження в Урбіно у 1483 році.

    Основна увага приділяється не лише картинам і малюнкам Рафаеля, а також періоду, де він мав обов’язки префекта античності. Роботи Рафаеля розміщені в сучасному історичному контексті з іншими експонатами: античними артефактами, ренесансовими скульптурами, документами, а також творами прикладного мистецтва.

    Найвідоміші твори Рафаеля це: Афінська школа (1511), Сікстинська Мадонна (1514), Перетворення (1516-20), Тріумф Галатеї (1514).

    Рафаель почав працювати над фресками, а саме над «Афінською школою» у 1509 році, яка була закінчена у 1511 році. У центрі цієї теологічної картини, два найважливіші філософи історії: ліворуч - Платон, а праворуч - Арістотель. Платон старший з двох і саме він був учителем Арістотеля. Всього в «Афінській школі» намальовано 50 осіб, та кожна фігура це якийсь філософ. Рафаель малював багато з цих фігур з реальних людей, яких він знав чи зустрічав, деякі з яких є основними постатями історії мистецтва сьогодні. Наприклад, Платон має чітку подобу Леонардо да Вінчі, якого знав Рафаель. Стосунки митців дуже цікаві, Рафаель поважав та водночас заздрив Леонарду, але про це пізніше. 

    Найцікавішою постаттю є філософ Геракліт. Це сидяча фігура, яка найближче до нас, коли ми бачимо картину. Він одягнений у фіолетову робу та помаранчеві черевики. Сьогодні, коли ви бачите цю фігуру, цілком помітно, що вона не належить до композиції та має свою історію. Ця фігура, як кажуть, була змальована з Мікеланджела Буонарроті, який працював над «Сікстинської капелою» рівно у той самий час, коли Рафаель малював «Афінську школу». Рафаель мав можливість підглянути майбутній шедевр Мікеланджело.  Незабаром від свого враження, він домалював цю фігуру Геракліта, не зважаючи на те, що «Афінська школа» була офіційно закінчена. Такий жест був визнанням Мікеланджелу.

    У в’язку з пандемією Looma Agency з підтримкою Міністерства культури України створили проект #ArtOfQuarantine, у якому презентували свою версію картин Рафаеля та Мікеланджела. Це наш український жест митцям.

    Наші співвітчизники також в тренді. Завітайте до групи на Фейсбуці «Изоизоляция», де ви зможете побачити багато кумедного та артистичного.

    https://m.facebook.com/groups/izoizolyacia/?ref=group_header&view=group

    Леонардо да Вінчі 

    Мегавиставка, яка тривала до 24 лютого 2020 року, була присвячена 500-річчю з дня смерті Леонарда да Вінчі.

     У Луврі вже розміщено п’ять картин да Вінчі, але ця нова ретроспектива зібрала понад 160 його ескізів та картин в одному місці, після десяти років досліджень та планувань кураторами Лувру.

    Твори були запозичені з Ватикану, кількох італійських музеях та з Британського музею в Лондоні.

    Загалом зафіксовано 1 071 840 відвідувачів з усього світу та щоденна кількість відвідувань охопила майже 10 000 людей.

    Виставка мала дуже багато перешкод та проблем, наприклад: портрет «Сальватор Мунді» або «Спаситель світу» (найдорожча картина у світі, придбана у 2017 році за 450 мільйонів доларів) не потрапила на виставку та й зовсім була замінена копією, знаменитий малюнок «Вітрувіанська людина» майже не доїхав, і Мона Ліза, принаймні технічно, не була на виставці.

    Більш детальніше ознайомитися з виставкою ви зможете тут:

    Повертаючись до стосунків Рафаеля та Леонардо да Вінчі. Вони були під покровом однієї й теж самої людини та працювали поруч. Ще запальний та молодий Рафаель дуже заздрив Леонардові, він хотів доказати що він кращий. Вплив майстра на картини Рафаеля помітно, а саме у портреті «Пані з єдинорогом». Ця картина має збіг з «Моно Лізою» та з «Прекрасною Ферроньєрою», але понад усе вона має вплив від «Пані з горностаєм». Це своєрідна дуель, у якому митець має показати себе. Наприклад: єдиноріг так само як і горностай, це символ цнотливості, а також поза самих жінок заздалегідь помітна. 

      Хочу відзначити Looma Agency та їхню версію робіт Леонардо да Вінчі у проекті #ArtOfQuarantine. 

    Також у групі «Изоизоляция» ви зможете знайти пародії на твори Леонардо да Вінчі.

    https://m.facebook.com/groups/izoizolyacia/?ref=group_header&view=group

    _______________________________________________________________________________

    Ян ван Ейк

     

    Виставка «Ван Ейк: Оптична революція», яка проходить у Музеї образотворчих мистецтв Гент з 1 лютого по 30 квітня, на жаль відвідати змогли не так багато людей, але ми маємо можливість побачити ексклюзивну онлайн екскурсію.

    Ця виставка унікальна тим, що є можливість побачити нещодавно відреставрований «Ґентський вівтар», один з найвідоміших і найбільш «вкрадених» творів мистецтва у світі. Дуже багато людей перекуповували, викрадали, обмінювали та підроблювали, аби мати шматочок цієї композиції.  Якщо говорити про складну долю цього шедевру, то знадобиться це декілька публікацій. 

    Картина «Святий Франциск Ассізький приймає стигмати», яка насправді дуже невелика у розмірах (29.3 см x 33.4 см), вона вражає тим, що розглянути цей шедевр без лупи неможливо. Картина, яка занурює тебе у середньовіччя, де знадобиться багато часу, щоб повністю побачити усі неймовірні деталі.

    Для портретів Ван Ейка ​​характерні його маніпулювання олійною фарбою та ретельна уважність до деталей, гостра спостережливості та схильність застосовувати шари тонких напівпрозорих мазків, щоб створити інтенсивність кольору та тону.

            У групі «Изоизоляция» також помітні твори Яна ван Ейка:

    У фейсбучної групи «Изоизоляция» є теж шедеври, які варті уваги:

    Мистецтво не має кордонів, якщо є бажання, то усе можливо. 

    Источник:

    Комментарии
    Всего комментариев 1
    Так интересно, спасибо за познавательный прекрасный материал - пища для ума!
    0
    Новое на сайте
    Share