17 октября
5 фейків в українських інтер'єрах
Купити оригінальну люстру легендарного світового бренду за 5 000 доларів чи "майже таку саму" за 5 000 гривень? Українські замовники та дизайнери обирають другий варіант. На відміну від заможних китайців, що купують оригінали. При цьому, великим ринком фейкових речей, зроблених в Китаї – на жаль є Україна.
Команда Yakusha Design провела дослідження та склала рейтинг з п’яти фейків, які найчастіше трапляються в інтер'єрах. Під час святкування свого 12-річчя, дизайн-студія разом з представниками брендів Vitra, Moooi, Tom Dion, Philippe Starck та Fritz Hansen в Україні, детально розібрали цей список в просторі Ya Vsesvit на події "NO FAKE. BE REAL".
Перше місце: Відомий кожному стілець Eames Chair від італійського бренду Vitra, який можна знайти в кожному другому коворкінгу Києва.
Друге місце: Легендарна люстра Heracleum від нідерландського бренду Moooi.
Третє місце: Крісло-яйце, Egg Chair від данійської компанії Fritz Hansen.
Четверте місце: Світильники Light Wide & Tall британського дизайнера Tom Dixon.
П'яте місце: Крісло-привид Ghost Chair італійського бренду Kartell, розробленого французьким дизайнером Philippe Starck.
Як показує статистика, в 99% людей які бачили вищезгадані предмети інтер’єру – підробка. Для прикладу студія Yakusha Design за 12 років свого існування категорично та принципово не використовувала фейки в своїх проектах. Як стверджує засновник студії Вікторія Якуша та її колеги – фейки це те, що знищує дизайн. Адже потрібно жити в справжньому світі зі справжніх речей. І на це є п’ять вагомих причин.
По-перше, фейки - це банальна крадіжка. Ідеї, досвіду та ім'я дизайнера. Крадіжка часу, зусиль та багаторічних спроб, невдач і нарешті визнаного світового успіху.
По-друге, ставлення українських дизайнерів до фейків і їхнє використання в проектах - це знак STOP перед Україною на шляху до світового ринку дизайну. Адже копіювання чужих ідей і рішень - це не дизайн, в кращому випадку - запозичення (в гіршому - читай вище).
По-третє, фейки - це річ, яка заморожує розвиток дизайну як галузі. Там, де могли би з'явитися унікальні авторські рішення від дизайнера, які цілком би могли стати легендою - з'являються дешеві підробки.
По-четверте, фейки знецінюють українську ідентичність як факт. Наша країна володіє безцінними технологіями і практиками в сфері дизайну, що створювалися протягом щонайменше одного тисячоліття. Саме вони цікавлять світ - ми знаємо це з власного досвіду презентації нашого бренду та України на найбільш авторитетних виставках дизайну світу (можна перерахувати).
По-п'яте. Фейк - це річ, яка має низьку якість, часто становить серйозну небезпеку для здоров'я та дуже швидко опиняється на смітнику. Як результат - фейк коштує значно дорожче.