17 октября

    5 фейків в українських інтер'єрах

    Купити оригінальну люстру легендарного світового бренду за 5 000 доларів чи "майже таку саму" за 5 000 гривень? Українські замовники та дизайнери обирають другий варіант. На відміну від заможних китайців, що купують оригінали. При цьому, великим ринком фейкових речей, зроблених в Китаї – на жаль є Україна.

    Команда  Yakusha Design провела дослідження та склала рейтинг з п’яти фейків, які найчастіше трапляються в інтер'єрах. Під час святкування свого 12-річчя, дизайн-студія разом з представниками брендів Vitra, Moooi, Tom Dion, Philippe Starck та Fritz Hansen в Україні, детально розібрали цей список в просторі Ya Vsesvit на події "NO FAKE. BE REAL".

    Перше місце: Відомий кожному стілець Eames Chair від італійського бренду Vitra, який можна знайти в кожному другому коворкінгу Києва.

    Друге місце: Легендарна люстра Heracleum від нідерландського бренду Moooi.

    Третє місце: Крісло-яйце, Egg Chair від  данійської компанії Fritz Hansen.

    Четверте місце: Світильники Light Wide & Tall британського дизайнера Tom Dixon.

    П'яте місце: Крісло-привид Ghost Chair італійського бренду Kartell, розробленого французьким дизайнером Philippe Starck.

    Як показує статистика, в 99% людей які бачили вищезгадані предмети інтер’єру – підробка. Для прикладу студія Yakusha Design за 12 років свого існування категорично та принципово не використовувала фейки в своїх проектах. Як стверджує засновник студії Вікторія Якуша та її колеги – фейки це те, що знищує дизайн. Адже потрібно жити в справжньому світі зі справжніх речей. І на це є п’ять вагомих причин.

    По-перше,  фейки - це банальна  крадіжка. Ідеї, досвіду та ім'я дизайнера. Крадіжка часу, зусиль та багаторічних спроб, невдач і нарешті визнаного світового успіху.

    По-друге, ставлення українських дизайнерів до фейків і їхнє використання в проектах - це знак STOP перед Україною на шляху до світового ринку дизайну. Адже копіювання чужих ідей і рішень - це не дизайн, в кращому випадку - запозичення (в гіршому - читай вище).

    По-третє,  фейки - це річ, яка заморожує розвиток дизайну як галузі. Там, де могли би з'явитися унікальні авторські рішення від дизайнера, які цілком би могли стати легендою  - з'являються дешеві підробки.

    По-четверте, фейки знецінюють українську ідентичність як факт. Наша країна володіє безцінними технологіями і практиками в сфері дизайну, що створювалися протягом щонайменше одного тисячоліття. Саме вони цікавлять світ - ми знаємо це з власного досвіду презентації нашого бренду та України на найбільш авторитетних виставках дизайну світу (можна перерахувати).

    По-п'яте. Фейк - це річ, яка має низьку якість, часто становить серйозну небезпеку для здоров'я та дуже швидко опиняється на смітнику. Як результат - фейк коштує значно дорожче.

    Источник:

    Фото: Сергій Гречка
    Новое на сайте
    Share